thewaytoahealthierme.blogg.se

2022-03-24
16:57:44

Film 44. Förr Eller Senare Exploderar Jag




Hazel och Gus är två ovanliga tonåringar som har en hel del gemensamt; en kvick och syrlig humor, ett förakt för det traditionella och en kärlek som tar med dem - och oss - på en oförglömlig resa. Filmen är en gripande och livsbejakande kärlekshistoria mot alla odds. Baserat på den bästsäljande boken av John Green om det roliga, spännande och jobbiga i att leva och att vara kär.


Hmm.. när jag lyssnade på boken som filmen är baserad på så fick jag väl mer eller mindre irritation över Hazel.. Filmen däremot så känner jag sympati för hennes livsöde och förstår bättre varför hon är som hon är.

Vilket egentligen är ganska så ovanligt hos mig då jag oftast brukar tycka bättre om böckerna än filmen. Kanske har jag lättare att ta in filmen än boken tack vare att jag får se huvudkaraktärerna i filmen, att de blir mer levande liksom. 

Hazel inleder filmen med att finurlit säga "depression är inte en sidoeffekt av cancer. Depression är en sidoeffekt av att vara döende."

Jag vet inte riktigt om jag håller med.. för jag skulle hellre säga att depression är en sidoeffekt av livet i det stora hela.

Augustus, eller Gus som han kallas är.. en aning dryg.. 😅 men så otroligt fin samtidigt.. relationen de bygger upp mellan varandra blir ju enormt stark redan från början. En mycket vacker kärlekshistoria.

När Hazel blir sämre.. så började jag gråta.. 

Men hon blir som tur är bättre och dom åker tillsammans till Amsterdam för att träffa Hazels stora idol, en författare.. sorry kommer inte ihåg hans namn.. de använder Gus"sista önskan" för att få spendera tre dagar i Amsterdam gratis.. och.. det blir verklighet hans sista önskan också.. 😭

Författaren är en total jävla flopp.. en alkoholist som egentligen inte alls vill träffa dom och beter sig som ett as not dom båda två.. 😡 men ändå låter dom inte honom förstöra tillfället de fått att tillbringa 3 dagar i Amsterdam tillsammans och staden och dess mystik för dom närmare varandra. Så vackert att se dem kyssas.. 😍 i vanliga fall brukar jag tycka att det är lite.. obekvämt.. att se andra kyssas, även på film.. men dessa två är vackra tillsammans. ♥️

När Gus berättar för Hazel att hans cancer kommit tillbaka, plus att den lyckats sprida sig till typ varenda organ i hans kropp.. börja jag gråta.. igen 😭 och sedan dog han och då grät jag igen..?😭

Förr eller Senare Så Exploderar Jag
2 Timmar och 7 Minuter
😻😻😻😻😻😻(6/5)
😭♥️







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: