thewaytoahealthierme.blogg.se

2021-12-31
16:18:46

Film 14. Twilight - New Moon



Bella firar sin 18-årsdag hos vampyrfamiljen Cullen, där hon råkar skära sig på ett papper och börjar blöda. Jasper, familjen Cullens nyaste "vegetarian", tappar kontrollen och kastar sig över Bella. Edward inser att hans familj är farlig för Bella, så han bestämmer att de ska flytta. Bella blir förkrossad när Edward ger sig av.

Hmm.. först och främst så vill jag be om ursäkt då jag märker nu att jag läst Bellas ålder felaktigt och därmed har jag även delat med mig fel information. Hon var 17 i förra filmen, inte 16 som jag trodde.

Sol den enorma åldersnojan jag själv har så väcker första scenen stor oro i min kropp. Bella ser sig själv som en tant på runt 80 år.. genom en spegel i en dröm.. nä usch, jag vill inte behöva bli gammal,gaggig,rynkig och sjuk.

Jag kan inte riktigt förstå hur man kan blöda så mycket av att få en pappersreva i fingret. Ett litet litet papercut och hon blöder flera droppar.. jag förstår Jasper dock, mänskligt blod ÄR deras föda normalt sätt..att han blir hungrig är bara att räkna med när han känner lukten av blod. Och att det blir tusen gånger värre när Edward knuffa bort Bella från Jasper och det leder till att hon river ner en vas och skär sig på splittrorna av den är väl egentligen bara en självklarhet då det inte längre bara är en droppe, utan ett stort köttigt sår 🤢

Jag kan fysiskt känna Bellas enorma sorg när han lämnar henne i skogen. Jag kan relatera till hur hon känner de där tre månaderna som man får se henne sitta på en stol framför ett fönster som har en utsida som ständigt ändrar årstider. Och mardrömmarna. Skriken mitt i natten. Hopplösheten. Rädslan. Smärtan. Usch!

Jacob är dock en väldigt fin kille.. och han får Bella att må bättre efter att Edward lämna henne.. och det är en fin egenskap.. jag önskar bara att Bella kunde ta tillvara på den fina person han är.. samtidigt förstår jag ju såklart att hon älskar Edward och inte kan ge sig helhjärtat till Jacob. När han klippt sig.. wow 😍

Hur Bella bara kan vända Jacob ryggen när Edward bestämmer sig för att komma tillbaka är något jag aldrig kommer att förstå. Visst att hon älskar Edward, miljoner gånger mer än vad hon kan känna för Jacob,det förstår jag och accepterar det, men.. jag tycker så extremt synd om Jacob. 😞

Jag har denna gång jag sett denna film lagt lite extra uppmärksamhet på CHARLIE! Bellas pappa. Visst, jag har alltid tyckt om hans karaktär och nästan känt mig avundsjuk på deras fina relation till varandra.. det jag känner nu däremot är att han är otroligt fin, även utseendemässigt..🤣 Betyder det här att jag är vuxen nu eller?🤔😯🤪

Twilight - New Moon
2 Timmar och 10 Minuter
😻😻😻😻(4/5)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: