thewaytoahealthierme.blogg.se

2020-08-01
17:00:09

38. Narnia (bok 1/7)





❤️Med kissemiss som hatar sin tratt så är det inte lätt att fokusera på annat. Men, hon är väldigt väldigt duktig och såret läker mycket fint. Mitt lilla hjärta ❤️ De andra kissarna är fortfarande lite rädda för henne eftersom hon ibland får tuppjuck och försöker slänga tratten av sig. Stackarna. ❤️



Det här är berättelsen om något som hände i slutet av 1800-talet. Det är en berättelse av stor vikt, då den förklarar hur resorna mellan vår värld och Narnia började.

För att pröva kraften hos ett par magiska ringar skickas pojken Digory och hans kamrat Polly ut i det okända. De hamnar i en främmande värld och får med egna ögon hur landet Narnia föds, själva skapelsen.

Där möter de Aslan, det godhjärtade lejonet. Han utsöndrar sådan positiv och god energi att barnen inte tvekar på det uppdrag som han ger dem.

De ska ge sig ut i Narnia och bekämpa den ondska som hotar Narnias existens. 



Jaha.. Jag älskar som sagt filmerna om Narnia, de är fängslande, spännande och underbara. All den magi, lycka och respekt som utspelar sig i filmen är så skönt att få drömma sig bort i. Men.. Som bok..? Jag brukar oftast säga att boken är bättre än filmen, men med denna så är jag faktiskt inte säker på att det är så. Jag kommer givetvis lyssna till de andra böckerna också och jag hoppas på att de blir bättre. 


Min morbror trollkarlen - Narnia
4 timmar och 34 minuter
Tyvärr får denna bok bara 3/5




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: