thewaytoahealthierme.blogg.se

2019-04-28
17:30:51

Klippa håret

Frågan jag har ställt mig själv den senaste tiden är; borde jag klippa av mig håret igen? Orkar jag verkligen spara det? Kommer jag att kunna vårda det?
Svaret från min personal på boendet har varit; "Du klarar ju av att vårda Sunes (en av kissarna) päls så att han inte får tovor, då borde du nog kunna vårda ditt eget hår också."

Jag borstar honom både med borste och med karda vanligtvis tre gånger om dagen för att han ska slippa en massa tovor, men det är en helt annan sak. För mig är det så iallafall. För enligt mig så är det alltid lättare och roligare att ta hand om och hjälpa andra istället för sig själv, speciellt när det gäller mina små pälsbollar.

Samtidigt som jag verkligen vill spara ut håret igen och är medveten om att jag trivdes bäst i långt hår.. så är det just frågan; kommer jag att klara av att ta hand om det den här gången? Det är en fråga som jag får fundera kring lite innan jag bestämmer mig för vad jag ska göra..

Nu ska jag ringa ett samtal, sedan så ska jag spela bingolotto. 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: