thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-19
22:48:22

En person som fascinerar mig



Först och främst är du
min mamma.
Men du kommer alltid att vara
min bästa vän.




Det finns många personer som säkert skulle välja en kändis som fascinerar dem, men jag är inte som alla andra, jag har mitt eget tankesätt och det finns enbart en person här i världen som verkligen fascinerar mig på djupet, någon som jag ser upp till och älskar högst på denna jord och det är min mamma! 
Jag vet att jag på senaste tiden har försökt avskärma mig lite när det kommer till hennes omvårdnad, hon har ju trots allt hjälp och stöd där hon bor just nu och det är en stor omställning även för mig att inte vara där varje dag. Men jag åker dit och träffa henne så ofta jag klarar av det psykiskt, men nu sen jag blev inlagd så har jag inte träffat henne och det gör mig ont eftersom jag saknar henne innerlig mycket. Min lilla mamma.
Varför hon fascinerar mig så mycket är det att hon överlevt väldigt mycket i sitt liv. Jag behöver inte gå in på detaljer eftersom jag inte vill berätta hennes livshistoria utan hennes tillåtelse. Men jag kan berätta lite om de senaste åren och hur stark hon verkligen har varit som hållt sig vid liv trots de motgångar som hon har stött på.
Det vi kan gå in på är att hon varit multisjuk länge, i flera år, men det här började med att hon krossade knät, det tog henne 3 månader att få börja använda benet igen, men naturligtvis blev det aldrig"normalt" igen och det tog ytterligare tre månader för mig att sluta vara överbeskyddande gentemot henne, även om mitt kontrollbehov aldrig riktigt försvann. Det blir ofta så att de anhöriga som vårdar blir dom som inte kan släppa taget efteråt. Två år efter det så åkte hon på bäckenbotten inflammation, en långgången urinvägsinfektion som gick upp till njurarna och hon drabbades av blodförgiftning av det. Som om inte det vore nog så fick hon två och ett halvt år senare en ganska kraftig hjärtinfarkt och inte långt därefter började hon svimma lite nu och då på grund av låga salthalter i kroppen, vilken är ett livshotande tillstånd. Hon ramlade och tuppade av inne på sjukhussalen där hon låg på hjärtiva och bröt därmed lårbenshalsen. Ett år efter det får hon en stroke. Hon är fortfarande inte återställd efter brottet på lårbenshalsen.
Som sagt, som ni kan läsa så har hon varit med om väldigt väldigt många motgångar, men hon är fortfarande lika fast besluten att överleva ännu en motgång. Och det är just därför som jag finner henne så fascinerande, att hon aldrig ger upp hur svårt livet än är.
Så småningom, i framtiden, så kommer jag garanterat att göra en tatuering som hyllar min kärlek till henne.








Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: