thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27
19:30:54

Droger och alkohol samt marijuana

Sådär ja, nu är vi äntligen inne på ett ämne som intresserar mig enormt mycket eftersom jag har så starka åsikter om det här då jag vet hur tungt ett missbruk kan vara.
Först och främst så vill jag understryka att jag väldigt sällan dricker alkohol själv och jag har aldrig varit riktigt full. Jag har enorm respekt för de ämnen som finns i alkohol eftersom jag har sett hur det har förstört människor när dom väl fastnat i ett missbruk. Detsamma känner jag när det kommer till övriga substanser som man kan missbruka. Jag har aldrig använt mig av andra droger heller och jag är jävligt stolt över mig själv för det.
Men helt ärligt, om man verkligen går ner på djupet, så ser jag inget fel med att dricka alkohol, så länge man sätter en gräns för sig själv och slutar dricka när man nått den gränsen. Det kanske låter naivt, men min tanke är att man alltid har ett val och ifrån början är det här ett val. Väljer man att dricka när man mår dåligt psykiskt, väljer man att dricka utöver sin egen gräns gång på gång så får man faktiskt skylla sig själv i slutändan.
Samma sak gäller för narkotika, det är alltid ett val ifrån början. Väljer du att ta en spruta eller röka en joint för att dina polare gör det, så har du gjort ditt val att ta något som du riskerar att bli beroende av. 
Och om vi ska gå ännu djupare i ämnet och ifrågasätta legimaseringen (stavning?) när det kommer till marijuana så säger jag ett högt JA!!!
Jag tycker, personligen, att marijuana borde vara lagligt.
Är inte det dubbelmoral kan man ju fråga sig då.. jag tycker inte att det är det då jag verkligen har sökt information om just den här växten, jag kan nästan allt när det kommer till marijuana och jag tycker, efter den fakta jag har, att det skulle bli lagligt.. på recept! Som bara en liten del av Sveriges läkare skulle kunna skriva ut.
Det finns medicin som innehåller opiater, en annan substans som liknar den vid heroin som läkare skriver ut till de personer som tidigare varit missbrukare, läkare skriver dessutom ut adhd medicin med amfetamin liknande substanser. 
Varför då inte göra likadant med marijuana?!
För att förtydliga det här så ingen misstolkar det jag säger; jag tycker inte att knark är okej.. jag stödjer inte missbrukare i deras självmord.. MEN att få ut det på recept är en helt annan sak!
Det var mina tankar kring alkohol och droger,
intressant va? 


Kommentarer:
2018-02-27 @ 21:47:50
#1: Anonym

Så att missbruka legalt är okej? Intressant att man väljer att tycka legalisering av en drog är okej.. vad är det som gör marijuana ok?

Svar: Det är inte missbruk om man får det på recept! Anser du att tillexempel antidepressiva läkemedel är att missbruka legalt? Eller sömntabletter? Eller heroin liknande preparat som ges till förre detta missbrukare? marijuana är ok eftersom den inte har några direkta biverkningar förutom den självklara- att man blir lugn.
Sköt om dig min vän! ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-28 @ 09:56:21
#2: Anonym

Ajdå tycker du verkligen det? Absolut det missbruk fast man får på recept! Man kan bruka eller missbruka. Är man beroende och tablettmissbrukare är man det på både sömntabletter eller annat. Ja i de fall missbrukare får på recept har de bytt fr att missbruka illegalt till legalt!

Svar: Lite smått roligt ändå att man kan ha så skilda åsikter, eller hur?
❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-28 @ 17:24:38
#3: Jennie

Droger hatar jag då det förstör så mycket och den gör dig fucked up (trust me!) men just cannabis är inget jag är emot, rökte en hel del som yngre och i den utsträckningen är det absolut inte bra men istället för att dricka eller som medicin/ångestdämpande är de verkligen fantastiskt!


Svar: Åh ja men absolut gör droger en människa helt störd, det vet jag och jag vet också att de förstör mer än vad man tror.
Däremot så tror jag verkligen för att göra marijuana lagligt på recept och att man kan använda det istället för ångestdämpande.
❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-02 @ 17:23:52
#4: Anonym

Ja skillda åsikter är en sak men att frångå fakta en annan ;-) du svarade inte på det inlägget

Svar: Jag känner många som har olika syner på just marijuana. En del får mer ångest, en annan del får mindre och så är det väl med all ångestdämpande medicin? Jag tycker personligen fortfarande att marijuana borde bli lagligt.. på recept!
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-03 @ 23:14:09
#5: Anonym

Still... inte svar på den kommentaren. Nu blandar du ihop marijuana och medicin. Är geniunt intresserad av ditt svar på den jag skrev tidigare.
Ta hand om dig

Svar: Jag tycker det här är slutdiskuterat nu. Jag har redan sagt min mening. Jag anser att om man ger ut marijuana på recept så är det ju självklart en medicin. Nu gör dom ju inte det och att använda den drogen utan recept är enligt mig inte ok. Men här sätter jag punkt då jag har rätt till min egen åsikt likaväl du. Däremot försöker jag inte få dig över på min sida, försöker ej få dig att tycka likadant som jag.
Sköt om dig och tack för att du läser min blogg! ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: