thewaytoahealthierme.blogg.se

2022-08-03
20:23:27

Film 53. Törnrosa



Den onda fen lägger en hemsk förbannelse över prinsessan Aurora, en förbannelse som bara kan hävas genom en kyss från hennes sanna kärlek.


Som barn tyckte jag att alla Disney filmer var "åh så romantiska".. det är först nu i vuxen ålder jag verkligen förstår hur knäpp många av dem är.. Aurora träffa prinsen en gång och helt plötsligt tror hon att hon är kär i honom... Och det faktum att Disney kallar prinsen för hennes "sanna kärlek" är ganska så läskigt.. 

Okej okej, jag vet att filmen gjordes 1959, absolut, men ändå.. fast om jag får välja så föredrar jag nog ändå Disneys version jämfört med många andra, exempelvis där prinsen våldtar henne, hon får tvillingar och vaknar när en av ungarna suger ut stickan ur hennes finger.. och sedan så gifter hon sig med mannen som förgrep sig på henne.. 🤢🤮

Men, jag ska inte dölja det faktum att jag kan låten och vissa scener utantill 😂 som sagt, jag älskade Disney när jag var liten.

Om jag hade haft egna barn så hade jag absolut uppmuntra dom att titta på Törnrosa, och alla andra filmer från Disney. De kanske inte håller moralen riktigt alla gånger men det kommer barnen ändå inte förstå förrän de blivit vuxna. ❤️



Törnrosa
1 Timme och 19 minuter
😻😻😻😻(4/5)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: