thewaytoahealthierme.blogg.se

2020-12-07
11:34:43

1 Januari 2021.. I ärlighetens namn





Okej. Andas. Det är jävligt svårt, men det är ett måste för att överleva. Det är det här också. 

Jag har riktigt bestämt mig nu för att posta detta inlägg och det är bättre att lägga upp det i bloggen nu än efter nyår, då jag inte vill att ni ska tro att det här är ett nyårslöfte då det inte är det, utan något som jag övervägt att göra länge, dela med mig om sanningen, om min vikt och mina tankar och planer kring detta.

Och jag skäms, för dessa bilder är verkligen inte roliga att visa upp.. Inte just nu i alla fall.. Men jag gör det, för min egen skull. 

Jag har sjukdomar redan, och fetma är bara en av dom. Men, om jag fokuserar på att få ner vikten till det normala så får jag bort en av riskerna till för tidig död. Men, en sak i taget. 

Jag har erkänt, jag är ätstörd, och jag har ett starkt sockerberoende,det ska inte förnekas.

 Men det är ju faktiskt så att en alkoholist måste hålla sig borta från alkoholen för att bli nykter, en heroinist måste hålla sig undan knarket för att bli drogfri, då måste jag alltså hålla mig borta från sockret för att bli fri från mitt eget missbruk.

Min ätstörning kommer jag att kontrollera genom att inte kräkas och inte hetsäta, och jag har planerat det genom att lista mina måltider i ett veckoschema som jag har skapat, jag har redan förberett 3 månader. Och de dagar jag får /kan äta socker, eller sötsaker, har jag också registrerat för att inte förbjuda mig själv för när det gäller just socker så kan man inte bli helt fri och även det är något jag har accepterat, så därför skriver jag hellre upp dagarna där jag tillåter mig själv att äta sånt som i vardagen inte kommer att bli en vana. 

Jag har varit motiverad förut, många gånger, men det är först nu som jag faktiskt tagit kontroll över mig själv och erkänt att det här är jävligt jobbigt och kommer att bli väldigt svårt, men jag har också förstått att vikten är en sak som kan förlänga mitt liv, men då måste jag gå ner i vikt. 

Nu ska jag avslöja något som jag inte har velat berätta för någon, en sak som inte ens min man var medveten om ifrån början, och denna information gör mig oerhört sårbar, men för att ni ska förstå så måste jag berätta, och för att jag själv ska kunna se att jag faktiskt har klarat av en, eller kanske till och med två milstolpar som dom säger (kan någon förklara det ordspråket för mig?).. Ingen vanlig personvåg tog min vikt, och då menar jag verkligen INGEN, ingen förutom sjukhusets specialvåg som dom har på överviktskliniken här.. I början mitten av 2016 vägde jag 211 kilo. 211 KILO! 

Så från 211 kilo till 154 på 4 år, det är 57 kilo i viktnedgång.. Det gick långsamt, väldigt långsamt, men jag klarade det.. 

Så, nu har ni läst om mina tankar, nu ska jag berätta om mina mål för 2021

Startvikt: 154 kg

Målvikt till Januari 2022: 120 kg

Det är sammanlagt 34 kilo på ett år. Det ska gå! Nu jäklar 😃

Jag kommer att uppdatera bloggen en gång varannan månad gällande min aktuella vikt. Anledningen till att jag delar detta med allmänheten är för att det förhoppningsvis kommer motivera mig ännu mer till att faktiskt lyckas med de mål som jag har satt upp. 1:a Januari 2021 kommer jag att skriva lite mer. Men jag börjar redan nu. Eller rättare sagt så har jag redan börjat, och det här är inte bantning, det är en livsstilsförändring. 

Och snälla, inget hat! Inga elaka kommentarer, för dom kommer jag att anmäla och ta bort, alternativt att jag faktiskt stänger av kommentarerna,beroende på vilken typ av reaktion jag får på dessa inlägg. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: