thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-13
17:50:53

Respektlöshet mot föräldrar

Oj. Jag har märkt att många av dessa ämnen är extremt svåra att svara på, delvis på grund av att jag tycker att det är ett relativt svårt ämne som berör, men andra gånger kan det bero på att det är svårt att komma igång med själva skrivandet. I det här fallet är det de förstnämnda som får mig att fundera extra mycket på vad jag egentligen borde skriva. Jag har en hel del saker som jag har gjort i mina dagar som jag faktiskt ångrar och det här är en sådan sak som väcker ångest hos mig då jag vill ringa upp mamma och än en gång be henne om förlåtelse för de saker jag utsatte henne för när jag var liten. Saker som hon ser som bagateller, som något jag gjorde för att jag inte hade någon annan kommunikation.
Jag var väl ungefär tretton som den här händelsen inträffade, jag hade nyss gått upp jättemycket i vikt på grund av medicin som jag fick biverkningar av. Det var julaftons morgon och jag fick öppna ett utav paketen som hon hade köpt och slagit in. Det jag kommer ihåg är att jag drar fram en jätte fin kappa, den var lila och lång, såhär i efterhand förstår jag att den måste ha varit dyr eftersom den var av toppkvalité. Men just då så tänkte jag inte på det, utan det allra första jag lägger märke till är storleken på kappan och då det var första plagget jag ägde som var i vuxen storlek med storlekslappen kvar (mamma brukade ta bort den innan jag fick kläderna, så jag hade ingen aning om vilken storlek jag egentligen hade) och när jag såg numret på jackan började jag först att gråta, när mamma märkte det så frågade hon ju naturligtvis varför och det hela slutade med att jag spottade henne i ansiktet. Det är första och absolut sista gången som jag någonsin har gjort det och jag skäms än idag av det jag har gjort. Jag skämdes lika mycket då som jag gör nu när jag tänker tillbaka på det här. Usch. Stackars mamma.
Jag vet dock inte på rak arm om jag har gjort något direkt respektlöst mot min pappa. Jag var extremt rädd för honom när jag var liten, anledningen till det behöver vi inte gå in på just nu, så jag tror inte jag vågade göra något mot honom sådär direkt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: