thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-18
19:21:38

Min favoritfilm

Jahaja, det här är både roligt och svårt eftersom jag har två stycken favoritfilmer och jag kan helt enkelt inte välja mellan dom, så jag kommer skriva om båda två då dom skiljer sig åt väldigt mycket. Och att jag"bara" har två favoriter är för mig ett under eftersom film är ett av mina specialintressen och jag kan se om samma film igen och igen flera gånger, och jag kan diskutera och prata högljutt om dessa filmer som jag idag har valt.


Första filmen är egentligen en serie på tre avsnitt, men i mina ögon är det ändå en film - Torka Aldrig Tårar Utan Handskar heter den. Den handlar om Stockholm, Sveriges epidemi av aids och hur dessa människor, framförallt homosexuella män, blev behandlade av allmänheten.  Jag tycker att den här filmen är väldigt väldigt tragisk och historien blir än mer berörande när man tänker på att det här var en verklighet på 80/90talet.





Andra filmen heter The Notebook, den handlar om två ungdomar på 1940 -talet som blir förälskade i varandra, trots att dom kommer från två olika samhällen, hon är rik och han är fattig, en kombination som inte fungerar i längden enligt hennes föräldrar. Några år senare möts dom igen och dom försöker verkligen att inte falla tillbaka i samma mönster, men deras kärlek till varandra är för stark.
Slutet på den här filmen är väldigt tragisk, och jag tror inte jag har gråtit såhär mycket av en film som jag gjorde av denna.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: