thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-16
09:31:04

Brev till min läkare denna morgon

Jag vill först och främst understryka att jag har högfungerande autism, vilket i sig innebär att jag har jättesvårt att förmedla i kommunikation hur jag verkligen känner, därför är det mycket lättare att skriva om det och jag hoppas att du kan ta dig tid att läsa det jag har att berätta.
Sedan vill jag berätta om i måndags, när jag beslöt mig för att avsluta mitt liv. Jag skrev som sagt ut det på en fbgrupp och förmedlade därigenom att jag hade bestämt mig och jag har planerat metod i flera veckors tid och jag visste att med den metoden så skulle jag inte överleva. Jag tänkte ta och överdosera Waran, så dom inte kunde återuppliva mig på grund av att jag blödde ihjäl.
Men när jag lade ut det på Facebook så var det många som reagerade på det, många fler än vad jag kunde ta till mig i just den stunden. Jag fick panikartad samtal från min pojkvän som jag inte svarade på, jag fick besök av min personal på boendet och jag visste att dom visste.. till och med min syster ringde till personalen. Jag beslöt mig då för att det hade gått alldeles för långt, att jag egentligen inte alls ville dö, utan jag vill få rätt hjälp så att jag kommer kunna må bra. Och jag bestämde mig för att lägga in mig på psyk. Dessutom ringde polisen upp mig och bad mig genast uppsöka läkare då folk runtom i landet hade ringt in och berättat att jag skulle ta mitt liv.
Läkaren jag fick träffa på akutpsyk verkade haka upp sig på att jag inte hade sovit så bra och jag undrar om hon ens skrev ner i mina journaler att jag än en gång är självmordsbenägen..?
Jag mår fortfarande likadant som när jag åkte in i måndags, jag har fortfarande starka planet på att ta mitt liv och om ni skriver ut mig idag kommer jag garanterat att försöka. Kommer ni kunna ha det på erat samvetevom jag faktiskt lyckas denna gång?
Jag är en person som väldigt sällan ber om hjälp och den här gången var det nästan försent. Snälla hjälp mig att överleva, jag ber dig!

(Jag uppdaterar om vad som sades senare)
Kommentarer:
2018-02-16 @ 09:53:24
#1: Anonym

Livet är skit och jag ska inte öbertyga dig om ngt. Mem drt måste finnas något skäl till varför du tror att världe är bättre utan dig?
Psykisksjukdom eller inte så måste du samtalshjälp och medecinering. Jag följer din blogg och finns här 💗

Svar: Tack ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-16 @ 09:59:41

Jag brukar vara inne på din blogg och läsa och detta är nog det bästa jag läst på länge :)
Grattis till det bästa beslut du gjort i ditt liv, att vilja leva :)

Svar: Tack ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-16 @ 12:01:26

Jag önskar dig en super bra helg kramar!

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-16 @ 12:28:39
#4: bylisa.se

Jag hoppas att du får all hjälp och stöd du behöver, att dom lyssnar på dig. Låter som det finns många runt dig som bryr sig. Ta hand om dig!

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-16 @ 13:21:03

Läskigt att läsa.. kram på dig ❤

2018-02-16 @ 15:13:35
#6: Vicktoria

Trevlig helg! Sköt om dig. Kram

Svar: detsamma ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-16 @ 15:16:40

Kram

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-16 @ 20:00:49
#8: Kamilla

Kram till dig från mig.

Svar: kraaam ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-16 @ 20:15:38
#9: Josefine

sänder en styrkekram! <3

Svar: ❤️❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: