thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-18
20:39:48

Ångest och utskrivning

Dagen, söndagen, idag har varit hemsk. Det började med en massa mardrömmar, tillbakablickar, och enorma overklighetskänslor, jag trodde jag var i den situationen igen, och du kan ju gissa paniken jag hade.
Men trots det så har jag försökt hålla mig lugn, men tillslut fick mitt sinne nog och sa ifrån på skarpen genom att fysiskt skada mig själv.
Hur kan man göra det på en sluten psykiatrisk mottagning?
Svaret på den frågan är; på många sätt.
Förra gången jag var inlagd så hittade jag en rakhyvel på rumstoaletten och jag skar mig själv rätt djupt i handleden, men tillslut upptäckte skötarna vad jag höll på med och jag fick bandage och rakhyveln togs ifrån mig.
Den här gången försökte jag desperat att hindra mig själv från den här typen av självskadebeteende, då jag innerst inne vet att det absolut inte blir bättre.. men jag behövde bara få ett samtal på mobilen från fel person så kollapsade mina val och jag använde naglarna mot mitt underliv.. detta är något jag gör när jag mår allra dåligast, och det är inget jag kan kontrollera. Det bara händer och jag kan inte förmå mig själv att sluta.
Det här är absolut första gången som jag är såhär öppen om mitt självskadebeteende, och jag skäms väldigt mycket för det jag gör när jag mår allra dåligaste, men jag har insett att det är relativt skönt att få skriva av sig. Och om det här inlägget, eller min blogg i övrigt gör dig illa till mods eller på annat sätt får dig obekväm, så ber jag dig att inte fortsätta läsa.
Jag längtar verkligen inte att bli utskriven imorgon, även om jag förvisso saknar mina underbara kissekatter. Men jag vet att dom är väl omhändertagen just nu när mattemamma är borta.
Nu har jag fått två sömntabletter så nu ska jag iallafall försöka sova.
Kommentarer:
2018-02-18 @ 20:48:52
#1: Josefine

åh jag önskar och hoppas det går bra. Kram på dig

Svar: Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-18 @ 21:19:08
#2: Annelie

Jag hoppas verkligen du får den hjälp du behöver 💜

Svar: Hej och tack för din kommentar.
Härifrån kommer jag inte få någon mer hjälp, men jag kommer få en kallelse om ca 2 månader om en ny utredning och förhoppningsvis kommer jag då också få samtalskontakt.
❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-18 @ 22:46:27
#3: bylisa.se

Hoppas du får en bra natt och att det känns lite bättre imorgon.

Svar: Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-18 @ 23:28:08
#4: Clara

Hoppas allt går bra🌸

Svar: Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-19 @ 10:04:08

Vet själv hur nervös man kan vara inför utskrivning. Försök se det positiva med utskrivning och hitta din inre styrka ❤

Svar: Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-19 @ 10:49:03
#6: Kamilla

Förstår nervositeten men det kommer att gå bra. Du har så mycket positivt framför dig. Många kramar från mig.

Svar: Tack så mycket ❤️
kraam
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-19 @ 11:26:41
#7: Anonym

Du fixar det! Jag vet att det kan vara svårt att ta till sig familj och vänners oro när allt känns som mörkast, så om du känner så, försök iställlet tänka på dina älskade katter som aldrig skulle ha en aning om vart du försvann och sakna dig. <3

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-19 @ 11:29:48
#8: Michelle

Kramar till dej

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-19 @ 19:22:25
#9: Alva

Du ska verkligen inte skämmas ❤️ Så starkt att du delar med dig. Jag önskar att allt blir bättre för dig snart!

Svar: Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: