thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-04-09
22:19:21

Favorit citat och varför

Jag har två stycken citat som jag skulle vilja dela med mig av. Citat som kommer från samma författare.

1.
Jag vill i mitt liv få älska någon som älskar mig
Benjamin "Torka Aldrig Tårar Utan Handskar" Jonas Gardell
Första gången jag läste det stycket i boken så brast jag ut i gråt eftersom jag på den tiden inte trodde på kärlek.. eller rättare sagt, jag tyckte inte att jag var värdig att få känna den känslan som så många beskrev. Jag har hållt det citatet vid hjärtat efter det och tycker fortfarande att det är ett extremt vackert stycke.


2.
Man får inte leva om sitt liv. Det är det som är själva grejen.
Paul "Torka Aldrig Tårar Utan Handskar" Jonas Gardell
Den här är väl ganska självklar - man gör saker helt enkelt och vad det än är så borde man inte ångra sig för man kan inte gå tillbaka i tiden och gör saker och ting ogjort. Och jag har extremt mycket som jag ångrar i mitt liv, men det går inte att göra ogjort så jag får helt enkelt lära mig att lära mig av mina misstag.







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: