thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-04-11
01:22:15

En resa jag har gjort - Portugal

Jag har varit i Portugal, kommer dock inte riktigt ihåg vilken stad det var men den var relativt stor ändå. Jag har inte så bra minnen från denna resa då kulturen upprörde mig på ett sådant stadie att jag svor att aldrig mer åka dit igen och att jag skulle försöka glömma det jag hade upplevt i det landet.
Saken var den att jag åkte dit i en så kallad studieform, fritidsgården som jag var delaktig i skulle åka till olika länder för att se hur andra funktionsnedsatta i andra länder blev behandlade. Jag kommer ihåg landet som en ren och skär skräck. För det första så hade jag enorm hemlängtan, vi hade inte möjlighet att ringa hem till Sverige och ja, jag var nog inte riktigt mogen för att resa på det där sättet på egen hand utan min fina mamma. Som sagt, jag var nyss fyllda fjorton så jag var väldigt ung.
Iallafall så har jag inte så goda minnen av Portugal som helhet och framförallt inte som ett land som förstod sig på funktionsnedsatta, inte på det sättet som vi är vana med här i Sverige.
Jag tog en hel del bilder och fotografier, men när förra datorn kraschade så försvann också dom bilderna och det är egentligen inte något som jag saknar.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: