thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-04-22
19:54:18

Bilder på det som inspirerar mig

Först så vill jag gärna köra med n förklaring då många många svenskar inte vet något om denna tv-serie. Den heter iallafall Queer As Folk och den handlar om fem homosexuella män i Pittsburgh USA och ett lesbiskt par. Serien har tidigare visats på kanal 5 och tv1000. En person som fångade mitt intresse i serien var Brian Kinney (Gale Harold), han var en sådan jävla mansgris och han hade höga åsikter om olika saker som fick en annan att sätta i halsen. Han låg runt och trodde inte ett dugg på kärlek och han tyckte att"förhållande" var ett ord som heterosexuella personer använde för att kunna ha fri tillgång till sex. Men så händer något - han träffar 17 åriga Justin - och Brian som är 29 börjar falla för den yngre mannen som från första stund bara var ett helt vanligt meningslöst ligg. Det tar fem (!!!!!) säsonger av hjärtesorg för dem båda innan Brian äntligen fattar att han inte vill leva utan Justin och berätta att han älskar honom och vill gifta sig med honom. Allt är så jävla vackert och tittarna blir väldigt berörd av all den kärlek som han äntligen visar Justin.. men tyvärr så i sista avsnittet så får dom ändå inte varandra och jag grät så mycket efter det avsnittet att jag tappade andan.
Varför han inspirerar mig? 
Eftersom Brian ger fan i om hans åsikter gör ont, han yttrar dom fritt ändå och han låter absolut ingen sätta sig på honom. Och han visar verkligen hur viktigt det är att kunna älska en annan människa så villkorslöst som han älskar Justin.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: