thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-03
06:13:45

Mitt stjärntecken och jag

Det här ämnet hade varit lätt om dom inte höll på att ändra dagarna i horoskopet den senaste tiden. Så ska jag ta det jag alltid har varit och sett mig som, eller ska jag ta det nya, som inte stämmer överens med min personlighet överhuvudtaget? Jag väljer nog det jag faktiskt är van vid, då jag har enormt svårt för snabba, oförklarliga förändringar.
Så mitt stjärntecken är alltså stenbocken♑ och jag ska här berätta vad det står för och kommer att använda mig av Wikipedias hemsida och stjärntecken.se
Mitt element inom stjärntecknet är jord.
Min kvalitet är kardinal (?)
Och min planet är Saturnus
Det är typ det enda som står på Wikipedia, därför använder jag mig också av stjärntecken.se som beskriver personligheten hos en Stenbock vilket lyder följande:
Som person kan Stenbocken verka blyg och inåtvänd.
Det stämmer ju till allra största del då jag är väldigt tyst bland nya människor och det är sällan jag agerar utåt sätt när jag mår dåligt, utan jag vänder allting i mig själv tills det blir alldeles för mycket och jag tillslut exploderar.
Inte sällan har Stenbocken en pessimistisk syn på saker och ting vilket kan verka tråkigt i omgivningens ögon. Stenbockens pessimistiska syn på världen riskerar att förvärras med åldern.
Jag vill påpeka här och säga att det är sant, jag är väldigt pessimistisk och ser sällan världen på ett positivt sätt. Tragiskt och tråkigt, det håller jag med om och jag ska försöka se vissa saker med mer positiv energi i mina ögon.
Ett av de mest grundläggande dragen hos en Stenbock är förmågan att prestera. De kan satsa allt på karriär och framgång, ibland på privatlivets och den egna lyckans bekostnad. De kan vara enormt ambitiösa och även envisa i sin strävan. Ibland kan de bli så instängda i sina ambitioner att de helt tappar intresset föromgivningen.
Där har jag och ni andra en förklaring till varför jag ibland grottar ner mig i mina specialintressen. Inte nog med att jag har autism vilket visar sig väldigt väl genom mina specialintressen, men jag har det även från mitt eget stjärntecken vilket jag finner mycket intressant!
Till naturen är de försiktiga och reserverade, men de kan också öppna uppom de hittar rätt person. En Stenbock som väl gett sin kärlek är något av de mest lojala som går att finna.
Det är faktiskt helt sant. När jag möter en person jag inte riktigt känner så är jag väldigt tyst och reserverad, har svårt att prata och att vara mig själv. Men när jag har personer runt mig som jag litar på så går det mycket bättre. Dessutom så är jag väldigt svår att förstå, det har jag fått höra många många gånger så när man möter personer som faktiskt förstår en så blir man ju självfallet väldigt lojal mot just den personen.
Relationer till andra ärviktig för Stenbocken som är i stort behov av bekräftelse från för att stärka upp självförtroendet. En partner som förstår Stenbockens behov av bekräftelse och att få prestera kan få uppleva en fantastisk relation. Samma sak går att säga om det motsatta. Om Stenbocken misslyckas med att kombinera arbete med familj och inte får någon bekräftelse kommer det att uppstå problem.
Ojdå, ja det här känns verkligen igen! Jag har extremt dåligt självförtroende och jag behöver ständig bekräftelse och beröm för att överhuvudtaget kunna se de bra sakerna som jag gör. Det har varit så i mitt förflutna, vi kan ta mitt ex som exempel: han tryckte ner mig istället för att ge mig det stöd jag behövde i min utveckling som människa och partner, och jag förlorade totalt fotfästet där ett tag, mitt självförtroende hamnade i botten och det var först efter att jag hade avbrutit vår relation för gott som jag började ta mig ur det greppet. Och det är först nu, flera år senare som jag äntligen börjat gå vidare. Mitt självförtroende är fortfarande i botten men jag jobbar varje dag med att det ska bli bättre och min nuvarande pojkvän ger mig positiv bekräftelse varenda dag vilket jag är tacksam för.
Ett viktigt personlighetsdrag är självständighet. Förutom en bekräftande partner har inte Stenbocken så stora behov av ytliga relationer. En Stenbock har sällan många vänner, men håller hårt i de som finns. Stenbocken trivs med sitt eget sällskap utan är trygga i sig själva.
Ja, till viss del är det här också sant. Jag anser att man inte kan få för många vänner, men i själva verket hade jag bara ett fåtal som yngre och idag har jag inga riktiga vänner, ingen som jag träffar regelbundet iallafall och de få kontakter jag har är jag extremt rädda att förlora. Dock tycker jag inte om att vara ensam och att jag trivs med mig själv och mitt eget sällskap är en lögn. Ärligt talat känner jag mig inte längre trygg när jag är ensam, jag har lärt mig att jag är min egen värsta fiende ibland. Men eftersom jag inte riktigt kan prata och föra min egen talan i större människosamlingar så väljer jag att vara själv även om jag inte tycker om det.

Det finns visserligen mer text om Stenbocken på denna sida men jag beslutade mig för att avrunda med den texten och avsluta där eftersom resten handlar om arbete och pengar, vilket inte stämmer överens med min personlighet. Men i mångt och mycket stämmer det, och det i sig självt tycker jag är intressant!







Kommentarer:
2018-03-03 @ 07:27:14

Bra skrivet 😊

Svar: Tack så mycket ❤️ Det var roligt att skriva ihop det där. 😊
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-03 @ 09:49:15
#2: Michelle

Kram

Svar: kraam ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-03 @ 11:26:15

Jag är jungfru :D

Svar: 😁❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-03 @ 12:33:12
#4: Anonym

Att de har bytt stjärntecken är bara Bull. Är mwn född stenbock förbli man stenbock. De är en myt o tom NASA har gått ut o bekräftat det :)

Svar: Vad bra! Tack så mycket då behöver jag inte oroa mig längre. 😊❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: