thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-06
20:28:03

Hela min dag

Idag är utmaningen den att jag ska skriva om min dag i helhet, så  här kommer min dag i detalj:
Imorse vaknade jag klockan 8 av att personalen var lite sena då dom kom klockan 8.30 eller någon gång efter det. Jag fick min medicin ändå, tyvärr minns jag inte riktigt vem det var i personalstyrkan som kom denna morgon.
Jag lade mig i sängen igen efter det för att få sova lite till innan jag skulle bli tvungen att kliva upp för att göra frukost.
Frukosten bestod av tortillabröd med smält ost emellan. (Jag berättar i ett senare inlägg varför jag tagit en paus i mitt bantande.)
Pojkvännen blev iallafall nöjd med frukosten, hade jag varit själv den här morgonen så hade jag skitit i att äta någonting alls överhuvudtaget då jag är jättedålig på att äta frukost när jag är ensam.
Efter det lade jag mig i sängen igen, och när telefonen ringde så visste jag att dagen skulle bli väldigt händelselös eftersom jag tappade den lilla ork jag hade kvar. Jag svarade dock inte i telefonen då den här personen är någon som jag inte vill ha någon kontakt med på grund av anledningar jag inte tänker förklara här just nu.
När pojkvännen skulle gå för att jobba så klädde jag på mig då klockan var över tolv då och det var helt enkelt dags att göra mig redo inför dagen. Vi gick ut tillsammans och jag vejpade och vinkade hejdå till honom.
När jag gick in igen tittade jag på telefonen för att försäkra mig om att jag verkligen hade blockerat numret, vilket jag hade gjort. Efter det ringde jag färdtjänst och tvingade iväg mig själv till Överskottsbolaget här där jag bor och köpte toapapper och andra nödvändiga saker men jag såg till att taxin som skulle ta mig hem igen kom dit efter tjugo minuter eftersom jag visste att jag inte skulle klara av att vara borta för länge då jag redan var extremt orkeslös. Som tur var hade jag ingen ångest iallafall. Inte då.
När jag kom hem packade jag upp mina varor, gav katterna lite godis och satte mig sedan framför datorn och tittade på How I Met Your Mother, tittade på tre avsnitt och fick mig några behövliga skratt.
Sedan ringde telefonen igen och den här gången var det på hemligt nummer. Då jag trots allt har mina åkommor och diagnoser så trodde jag att det var sjukhuset eller någon annan myndighet. Men det var det såklart inte, nej, med min jävla otur så var det den här personen som jag försöker undvika, antingen har han en annan mobil eller så tryckte han på hemligt nummer innan han ringde mig och jag bad honom dra åt helvete, blev då då kallad för ett väldigt fult ord och jag slängde därefter på luren.
Efter det så försvinner lite av mina handlingar, jag har jättesvårt att återberätta det här då det här är andra gången som jag är med om det här och jag kan bara säga att jag inte riktigt kommer ihåg vad jag gjorde efter det där samtalet, allt liksom svartnar för mig när jag försöker återblicka det inträffade och det är väldigt otäckt.
Jag kommer dock ihåg att jag vaknade, så under det där mörkret måste jag någon gång ha lagt mig i sängen och somnat.
Nu sitter jag inne hos personalen och tittar på en dramafilm som jag inte kan koncentrera mig på. Mitt sinne är fortfarande väldigt efter sig och jag känner mig väldigt långsam just nu.
Det var min dag i detalj. Ganska tråkigt ändå, va? Hoppas ni inte blev alltför uttråkade. Imorgon kommer jag prata om vart jag skulle vilja åka/flytta och varför. Det kommer bli ett intressant inlägg för mig då jag än en gång kommer grotta ner mig i ämnet. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: