thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-21
21:12:20

Ett problem som jag har

Hmm.. dagens ämne är väldigt svårt att sätta fingret på vad det egentligen betyder och jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det - ett problem som jag har.
Som mina läsare redan känner till så har jag en hel del svårigheter som ibland också kan räknas som problem. Men jag kan ju iallafall försöka skriva ner något, något som ni inte har läst om tidigare, något som jag inte har berättat..
Jag älskar ju att skriva, jag har länge drömt om att ge ut en egen bok och jag har faktiskt ett färdigskrivet manus "i byrålådan" och jag försöker redigera lite stavfel samt grammatikfel ibland. Boken är väl på ungefär 680 sidor i A5 format (pocket) och jag har redan sökt upp olika förlag som ger ut böcker...
Boken handlar om en tonårspojke som blir frisläppt från sina kidnappare vid sidan av en motorväg. Han får en fosterfamilj och dom hjälper honom att förstå att det han har varit med om genom åren som kidnappad inte var okej, att misshandel och tortyr är något som är straffbart här i Sverige. Och han lär sig successivt att älska både sig själv och andra...

Nu till själva problemet.. jag är inte självsäker nog att faktiskt skicka in det till ett förlag. Jag är livrädd att få negativ kritik och jag känner mig så extremt osäker när det kommer till det här. Jag vill verkligen att andra ska få ta del av det jag har skrivit, men samtidigt så vill jag inte riskera att bli kritiserad. Och det i sig självt är för mig ett stort dilemma.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: