thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-03
17:16:34

Déjàvu känsla

Jag kommer här att först försöka beskriva vad det här fenomenet innebär med hjälp utav Wikipedias hemsida. (jag använder den väldigt mycket, ja)
I franskan innebär ordet "redan sett" eller paramnesi är ett kognitivt fenomen som innebär att en person har en falsk eller opassande känsla av igenkänning inför en ny händelse, en ny situation, en obekant person eller en okänd plats som personen inte kan känna igen.
Jag tycker att det här är ett väldigt intressant fenomen eftersom jag har haft min egen déjàvu upplevelse ganska nyligen och jag tänkte här försöka berätta om den.
Det är så att när jag träffade mina svärföräldrar för första gången så kändes det verkligen som om jag redan hade träffat dom, som om jag redan kände dom, det kändes som om dom påminde mig om någon och dem känslorna sitter fortfarande kvar inom mig när jag träffar dom.

❤️❤️❤️

Har ni någon gång varit med om något liknande? Berätta gärna om era egna upplevelser! 
Kommentarer:
2018-03-03 @ 19:52:43
#1: Harriet

Jaa håller med, ibland känns det verkligen man redan varit med om en viss sak eller dylikt.

Svar: Jamen eller hur! Intressant är det, minst sagt!❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-03 @ 20:17:56
#2: Annelie

Bra inlägg😊

Svar: Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-03-04 @ 14:02:22

Dejavù har man fått några gånger genom livet.. Läskigt är det tycker jag!

Svar: Tycker det är väldigt intressant! 😊
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: