thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26
20:42:30

Vart jag ser mig själv om tio år

Oj. Den här är en av de svåraste frågorna på listan. Jag kunde säga det jag spontant tänker: att jag förmodligen inte längre existerar på jordens kalla yta.. Men det vore som att ge upp kampen och det vägrar jag göra nu när jag har kommit så jävla långt.. jag vill kämpa och se en ljusare framtid, och det är därför jag har tänkt igenom mitt svar hela dagen på den här frågan och sol jag nämnde tidigare, det är ingen lätt fråga att svara på, men jag kommer iallafall att försöka.
Först och främst vill jag påpeka att jag nog är gift om tio år, iallafall om jag ska lyssna på vad pojkvännen vill. Jag vill dela min framtid med honom framförallt och om giftemål är något han vill så kommer inte jag stå i vägen för honom även om jag aldrig har sett eller ens tänkt på mig själv som gift. Men om tio år är jag nog det med den underbaraste kille jag någonsin skådat.
Sedan kommer vi till bil och körkort, tanken om det har slagit mig ganska många gånger genom livet, men det kräver att man kan fokusera på det man gör också och jag är en person som väldigt gärna tittar på omgivningen istället för på vägen. Men visst skulle det vara en befrielse att kunna ta sig dit man vill utan att oroa sig för att träffa människor som inte visar någon hänsyn till andra. Så om tio år kommer jag garanterat att iallafall äga ett eukort och en mopedbil.
Och så tar vi tankebanan vidare till mitt beslut att bo kvar där jag bor idag även om jag skulle vara gift. Konstigt kanske många tänker, att jag kanske vill gifta mig men inte bo ihop med min make. För mig är det inte konstigt alls överhuvudtaget då jag vet att jag föralltid kommer behöva det stöd jag har och får där jag bor idag. Boendestöd är inget alternativ för mig då jag har haft det tidigare men det har inte fungerat alls.
Jag kommer ha en sysselsättning som jag trivs med, och som uppfyller de få krav jag faktiskt har. Jag vill kunna gå till jobbet och känna att jag gör det jag kan och är bra på. Ett fast jobb är inget jag strävar efter att ha ens om tio år då jag vet att jag har specialintressen och det är svårt att hitta vettiga jobb med dom i åtanke och ja, dom hindrar mig från att ha ett bra betalt jobb, men samtidigt så är jag tacksam att jag har dom då det får mig att verkligen göra det jag kan och jag gör det jävligt bra!
Jag kommer dessutom, förhoppningsvis, att vara mentalt frisk, eller iallafall att jag få må mycket bättre än vad jag gör idag.
Och tillsist, men absolut inte minst, så om jag får må bättre mentalt om tio år, ja då vill jag verkligen få barn ihop med min pojkvän och bilda familj tillsammans med honom. Det är iallafall drömmen som jag har, för jag vet att jag skulle bli en väldigt bra mamma.
Kommentarer:
2018-02-26 @ 21:20:55
#1: Jackie

Kul inlägg! :)

Svar: Ja det var roligt att skriva om det här! 😊
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26 @ 21:25:53
#2: Anonym

Bra med framtidsplaner👍👍

Svar: Ja det var roligt att skriva detta inlägg. 😊
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26 @ 21:37:06

Kul att läsa :)

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26 @ 22:19:36
#4: Sandra

Önskar dig allt gott inför framtiden 😊

Svar: Tack så mycket ❤️ Detsamma!
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 14:37:26

Det e superbra att sätta upp mål till framtiden. Skriva ner det på papper och låta det bubbla.. Tillsist uppfylls drömmarna om man verkligen vill. 😍

Svar: Jag har inte tänkt igenom min framtid, inte förrän igår när jag verkligen lade manken till. Jag hoppas att de två sista sakerna i listan blir uppfyllda iallafall då jag verkligen vill må bättre än vad jag gör idag! ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 14:38:33
#6: Emelie

Kul läsning 😊

Svar: Tack Emelie! ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 14:39:04
#7: Paulina

roligt att läsa, lycka till :D

Svar: Tack så mycket Paulina! ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 14:55:12

Bra plan för framtiden :) Mycket bra inlägg :)

Svar: Tack Christer! ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 15:47:09
#9: bylisa.se

Bra med framtidsplaner och att du vill kämpa! :)

Svar: Ja jag vill verkligen kämpa, om inte för mig själv så iallafall för min pojkvän och mina kissekatter. ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 17:24:12
#10: Annelie

Bra mål för framtiden 😊

Svar: Tack ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 18:09:42
#11: Kamilla

Härliga framtidsplaner du har. Lycka till med dem.

Svar: Tack så mycket Kamilla! ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 20:35:14
#12: Jacqueline

Bra inlägg!

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 22:23:23
#13: Erica

Kul läsning! 😊🌸

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-27 @ 23:02:18

Sv: Det är jobbigt när man äter med känslor så sjukt jobbigt. Jag har ju det ännu, men faktiskt lyckats gå ner lite i vikt nu när jag äter enligt viktväktarna, men det gäller att välja vart man lägger sina points.

Jag hoppas verkligen att du inte ger upp kampen, finns som stöd om du skulle behöva! Kämpa på!!

Svar: Jag har själv gått ner en del men just nu så har jag lagt bantning på hyllan. Visst försöker jag hålla mig till nyttigare mat, men jag tröstäter fortfarande tyvärr. Jag försöker fortsätta kämpa, även när det är sjukt jobbigt.
❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-28 @ 07:41:58
#15: Emma

Alltid kul med framtidsplaner och veta vad man vill 😄

Svar: Ja men visst är det? brukar egentligen inte lista upp saker då jag hellre tar dagen som den kommer, men detta är drömmar om ett bättre liv inom tio års tid och inget som händer imorgon.😊❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: