thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-14
10:41:54

Vård inom psykiatrin

Herregud alltså. Jag hatar att gnälla om sjukvården då vi trots allt får gratis sjukvård här i Sverige.. men psykiatrin är bortom all jävla kritik.
Nu ska jag berätta en djup jävla hemlighet för er, som ingen i min närhet känner till..
Det är som så att jag planerat på ungefär tre veckors tid nu ett sätt att verkligen ta livet av mig, jag visste tillslut hur jag skulle göra det, jag visste bara inte när. Jag visste dessutom att det sättet skulle fungera, att det inte skulle finnas någon som helst chans för läkare att återuppliva mig efter det.. och jag har dessutom skrivit avskedsbrev till alla mina anhöriga.. Jag har verkligen ansträngt mig för att dö.
Och jag berättade för läkaren i måndags att ja, jag är självmordsbenägen.
Idag, utan att få träffa läkaren här på avdelningen, så får jag veta av skötarna att jag ska få åka hem på fredag eftersom jag kan sova. Men det var ju inte därför jag åkte in, det var inte därför jag blev kvar.
Jag vet inte om jag kommer klara av att åka hem så tidigt, som jag sagt tidigare, jag mår fortfarande likadant. Just nu känner jag mig som ett hopplöst fall, någon som dom slänger ut, vind för våg och inte bryr sig om.. vad fan ska jag göra?! Känner mig hemsk just nu..
Jag vill inte leva längre.

✝️

Kommentarer:
2018-02-15 @ 07:00:23
#1: Julia

Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt, så tråkigt att du inte mår bra. Har själv varit väldigt ångestladdad, för något år sedan ville jag bara försvinna för att jag fick mitt hjärta krossat. Jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver, styrkekram till dig!

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 07:06:29

men va fan du måste ju få hjälp om du mår så. säg att du är rädd för att åka hem själv. du vill ha hjälp nu ... fy fan så trist

Svar: Jodå det har både jag och pojkvännen redan gjort, att vi vet att det kommer hända igen om jag skrivs ut för fort.😖
❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 07:58:12
#3: Lina

men åh, vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag hoppas verkligen du får den hjälp du behöver! <3

Svar: tack ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 08:10:49
#4: Anonym

Vet inte vad man säger mer än att psykiatrin är helt galen. Stora kramar till fina dig🌸https://kamillaskamera.com

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 09:37:44

Tyvärr är det vården idag, det är verkligen hemskt. Hoppas de ändrar sig och håller dig kvar.

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 10:38:13
#6: Harriet

Hoppas du får den hjälp du behöver snarast möjligen<3

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 11:27:34
#7: Jackie

Hoppas du får hjälp snart!

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 12:48:44

Typiskt vården :( Hoppas du får hjälpen du behöver!

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 12:52:29

Hoppas det snart blir bättre. 💜

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 14:50:46

Ett sånt här inlägg är fruktansvärt att läsa, det är hemskt att någon ens skriver det. Om man berättar för psykvården att man planerar att ta livet av sig är ju det sista dom skall göra att skicka hem en ... fy fan.
Försök stå på dig så du får den hjälp du behöver.

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 16:05:29
#11: Jenny

Men åh, fina fina du!!!

Jag vet inte hur gammal du är men om mitt barn mådde så här dåligt hade jag gått sönder!
Vad du än känner, GÖR det INTE... du är värd livet!

Och det låter kanske klyschigt, men hur jobbigt det än känns nu så kommer du att må bättre med tiden. Kämpa kämpa!!

Vägra åka hem... visa dem det här inlägget som du har skrivit!
Visa dina föräldrar eller en vän så de vet hur du mår och kämpar för dig och din rättighet att få den hjälp du behöver!

INGEN som har dessa tankar ska behöva kämpa själv.

(((( ❤️ KRAM ❤️ ))))


Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 16:38:22

Hoppas det blir bättre snart, kram <3

Svar: Tack så mycket!
kraam ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-15 @ 19:45:26
#13: josefine

usch. Hoppas det blir bättre snart och att du får den hjäpen du behöver <3

Svar: Tack så mycket. ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: