thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-09
20:02:09

Sluta låtsas

Okej. Jag kommer först och främst ta upp något positivt innan jag berättar om mitt psykiska mående..
Jag har inte bara valt att ändra livsstil när det gäller vikten, jag har även valt att sluta röka. Idag har jag varit rökfri i en vecka, jag använder inget plåster eller tuggummi, det har aldrig fungerat för mig trots att jag har gett det en ärlig chans. Vad som hjälper mig däremot är en e-cigarett, en så kallad vape, eller ja, vejp som jag säger.. det är en manick, en sak som utsöndrar ånga och har tusentals olika smaker och fem olika nikotinhalt. Jag tackar den och mitt eget jävlar anamma för att jag har klarat det såhär långt.
Så.. mitt mående.. jag försöker verkligen att inte visa hur jag innerst inne faktiskt mår. Jag ler, skrattar och ibland så har jag faktiskt några få ljusa stunder, men den senaste tiden har jag sjunkit allt lägre, dippat allt mer och jag har tappat all ork. Denna veckan har verkligen visat mig att jag inte mår bra överhuvudtaget. Och jag måste sluta låtsas för att överleva, för just nu ser jag ingen framtid, varken för mig eller för någon annan. Och förlåt mig för att jag säger som det är, men just nu orkar jag inte låtsas att jag mår bra. Visst har jag ett jävla anamma, men mitt psykiska mående har inget med det att göra. TYVÄRR
Kommentarer:
2018-02-10 @ 13:18:26
#1: Kamilla

Så starkt gjort av dig att vara rökfri en vecka. Bra jobbat. Önskar dig en fin lördag. Kram Kamilla

Svar: Tack Kamilla. ❤️
Detsamma till dig!
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-10 @ 13:42:41

Grattis till första veckan som rökfri.. Jättebra, nu blir de bara lättare..

Svar: Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-10 @ 14:07:03

Hoppas du mår bättre idag

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-10 @ 15:06:23
#4: Jennie

Så bra jobbat med cigaretterna, Forsätt kämpa fina du det kommer kännas såå skönt sen! ❤️

Svar: Tack så mycket ❤️
Jag ska försöka
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-10 @ 17:20:59

Bra jobbat med cigaretterna! Fortsätt kämpa ❤

Svar: Tack så mycket ❤️
Jag ska försöka.
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-10 @ 19:12:14

Starkt jobbat att sluta med cigaretterna

Svar: Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-10 @ 22:40:32
#7: JosefineViberg

så starkt av dig att försöka sluta med cigaretter, jag har aldrig rökt i hela mitt liv men kan förstå att det är jobbigt när man blir beroende av det <3

Svar: Jo det är väldigt jobbigt ibland, speciellt de dagar som man mår sådär extra dåligt psykiskt, då är det riktigt svårt att inte tända en cigarett.
Tack ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-11 @ 10:15:54

Jättebra att du försöker sluta röka också, you go! :)

Svar: ❤️ Tack så mycket ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-11 @ 11:44:41
#9: Vicki

Så trevligt att du tittade in till mig och satte ett litet tassavtryck :-).

Jag har inte läst böckerna bara satt alla filmerna.

Hur länge skall du dricka modifast? Gör du det alla måltiderna?

Ha en trevlig söndag,Vicki

Svar: Jag tycker om att läsa bloggar, det är lika roligt som att skriva. 😊 Jag har själv märkt hur glad jag blir av varje kommentar och har nu lärt mig hur jag ska kommentera vilket känns kul. 😊
Jag ska dricka modifast i tre månader till att börja med, sedan ska jag prata med läkaren som har koll på mig, min hälsa och viktnedgång om hur det har gått och så och ja, det är alla måltider, dock äter jag en sallad ibland. 😊
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: