thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-17
11:04:33

Min fina

Först och främst så vill jag tacka er alla för kommentarerna jag fått, dom värmer i hjärtat på mig. Ni är alla underbara.
Sedan vill jag ägna detta blogg-inlägg till min fina, underbara pojkvän som har stått där och stöttat mig igenom detta helvete.
Jag har varit med om mycket i mitt liv, blivit utsatt för övergrepp och blivit psykiskt misshandlad och han fick veta precis allting ifrån början, då jag ville att han skulle förstå hur pass skadad jag faktiskt var i mitt psyke och hur orättvist mitt liv hade varit. Jag ville att han själv skulle ta beslutet om det, jag, var för mycket för honom. Men han stannade vid min sida som den beskyddare han är och snart firar vi 10 månader tillsammans.
Jag vet att jag är en väldigt osäker person, att mitt förflutna sakta men säkert håller på att förstöra mig, att jag fick ptsd diagnosen och att jag kämpar varje dag med mig själv och mitt liv, att vissa dagar orkar jag inte ens kliva ur sängen, men med honom i närheten känner jag mig levande.
Jag älskar dig, min fina. ❤️

Kommentarer:
2018-02-17 @ 12:37:21

Ja visst är det underbart när man får bra respons av sina läsare :D

Svar: ja verkligen 😘
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-17 @ 17:23:48
#2: Jennie

Så fint skrivet! :)

Svar: Tack. ❤️
Det är så det är, han är verkligen underbar.
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-17 @ 18:10:54
#3: Den enda

Den enda som kan kämpa för en förändring är du själv. Sök DBT, låter mer i mina öron som borderline om jag är ärlig än bipolär. Prova. Gräv bara inte ner dig i gammalt groll och saker som hände för länge sedan. De är inget du kan förändra eller göra något åt o du kan bara blicka framåt. Fastna inte i gamla saker även om dom kan vara jobbiga för då kommer du aldrig vidare i ditt mående.

Svar: Jag vet att den enda som kan fixa en förändring är jag själv, men det är svårt att göra det utan rätt hjälp. Jag har fått diagnosen redan, men kommer om ca två månader få en besökstid på öppen psykiatrin om en ny utredning.
Jag blickar inte åt mitt förflutna med avsikt, utan det hjälper tyvärr min ptsd, genom att ge mig både flashbacks, återblickar, overklighetskänslor och mardrömmar. Det är inget jag kan rå för och jag kämpar varje dag att få må bättre.
❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: