thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-25
18:54:55

Min förvirrade sexualitet

Första ämnet att skriva om i utmaningen är att beskriva sin relation / alternativt att skriva om singellivet. Jag tolkar frågan själv och svarar på den efter det.
Innehåller tankar om sexualitet, du är nu varnad!

Först och främst vill jag berätta att jag har extremt svårt att öppna mig och berätta om mig själv när det gäller sexualitet, och det är därför jag tror det är så viktigt för mig att öppna mig om det här, även om en del inte vill läsa detta om mig då jag verkligen kommer gå in på djupet. Om ni känner minsta lilla obehag, snälla scrolla vidare!

 Jag har en del förhållanden bakom mig, som jag inte är så värst stolt över. Jag har varit tillsammans med både tjejer och killar och har identifierat mig själv som lesbisk förut, med en förkärlek till bögar, dessutom levde jag som asexuell, vägrade erkänna att även jag hade en sexualitet och ett sexuellt behov.
Ärligt talat hade jag så många ärr, både fysiska och psykiska, att jag inte trodde att jag skulle klara av att vara sexuellt aktiv, penetration var för mig en total omöjlighet då det helt enkelt gjorde för ont och jag började blöda varje gång jag försökte, kunde inte ens stoppa in en jävla tampong.. då kan ni förstå hur svårt det faktiskt var för mig.
I alla fall så slutade jag tro på äkta kärlek när jag var ungefär 18år och jag avslutat ett on-off förhållande jag hade haft i närmare ett års tid med en kille som skadade mer än vad han kunde reparera. 
Efter det var jag singel i nio års tid, visst hade jag små förälskelser här och där, men inget seriöst och dom jag faktiskt försökte skapa något med försvann fortare än fort när dom insåg att jag inte ville vara intim.
Jag började sedan skriva med en kille på Facebook, någon jag känt till och varit intresserad av i ungefär tio års tid, men jag var alldeles för blyg för att ta kontakt med honom tidigare.
När vi väl började träffas i riktiga livet så var det på offentliga platser, så som på en konsert med det band han jobbar med, en grupp tillställning, osv osv. Allt för att jag ville ta det lugnt, ändå visste jag att han hade en rätt att få veta hur jag var, att jag inte klarade av att vara sexuellt aktiv, att jag varit med om övergrepp och att jag var, så som jag såg det, förstörd.
När jag äntligen berättade för honom så fick han veta allting på en gång, jag ville att han skulle få en ärlig chans att backa ur förhållandet om det blev för mycket för honom. Men till min stora förvåning så stannade han kvar och jag började sakta men säkert lita på honom och trots att jag tidigare identifierat mig själv som lesbisk så föll jag pladask för honom när jag minst anade det.
Han tog det väldigt lugnt med allting, han sa att han skulle kunna vänta på att jag skulle bli redo i hundra år, bara jag insåg att han faktiskt älskade mig, vilket jag självklart tvekade på eftersom jag ansåg mig själv inte vara värdig hans sällskap och allra minst hans kärlek.. känner fortfarande samma sak än idag ibland, att han förtjänar mycket bättre.
Jag blev tillslut redo att försöka vara intim på det sättet med honom och han tog det väldigt väldigt lugnt och försiktigt och visst gjorde det ont, men för första gången i mitt liv kunde jag faktiskt njuta av att vara i den situationen med en annan människa.
Idag är vi förlovade och det här var min tolkning av frågan. Jag lever i ett vackert förhållande och han betyder allt för mig. Och det är just det jag vill förmedla med hela den här texten, att han är min själsfrände och han väntade, för MIN skull!!


Kommentarer:
2018-02-25 @ 20:02:48

Fint att du öppnar dig så! ❤️

Svar: Jag tyckte det var roligt att skriva det här inlägget, men det var väldigt nervöst att posta det.
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-25 @ 20:14:05

Vilken tur att ni hittade varandra! :) Låter som att du har en toppenkille!

Svar: Ja, oja, det var verkligen tur att vi fann varandra.Han är helt underbar coh jag är jätte förälskad i honom. <3
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-25 @ 20:21:56
#3: Ida

Fantastiskt inlägg! Som någon som ofta tänker att jag inte är värd min egna pojkväns kärlek (i mitt fall p.g.a. en ganska djup depression), känns det så skönt att höra att någon annan också tänker så ibland. Jag hoppas, och tror, att ni kommer att vara väldigt lyckliga, och att du kommer att inse att du är en fantastisk människa, som förtjänar all kärlek i världen!

Svar: Tack så mycket, vännen! <3Ja, fy, den känslan är inte rolig att ha, att alltid känna sig mindervärdig.
Jag hoppas och tror att även du min vän kommer inse hur mycket du faktiskt är värd.
<3
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-25 @ 21:46:00
#4: Nouw.se/familjennordberg

Intressant inlägg

Svar: Tack. <3
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26 @ 08:22:52

Å vilken fin och bra berättelse 💜. Starkt av dig att skriva om det här. Ja ens kropp kan vara svårt att öppna igen när man har eller varit utsatt för saker. Fin blogg du har och grattis 🎉 till ett bra förhållande så underbart att läsa. Ha det bäst Kramiz MinikeGirl 🎶🎶🎶

Svar: Tack så mycket. <3Jag tycker det var roligt att skriva om det här, men det var däremot nervöst att posta det. Ja, kroppen är väldigt speciell.
Tack så mycket för din kommentar och tack för att du läser min blogg.
Fortsätt ha en bra dag! <3
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26 @ 10:36:56
#6: Natalie

Vilket starkt och modigt inlägg av dig! Du är fin som du är och ingen ska behöva försöka få dig att tro något annat vare sig vilken sexualitet eller hur aktiv eller inte du är. Lycka till i framtiden med killen <3

Svar: Det var roligt att skriva det men väldigt nervöst att posta det. Tack så mycket för att du läser och kommenterar min blogg. Blir lika glad varje gång. ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26 @ 11:32:35
#7: Lizette

Åh vad kul att få läsa att det faktiskt löste sig för er och att du nu känner dig tryggare i sammanhanget, du är vacker och älskad precis som DU är, kom ihåg det!

Svar: Tack så mycket. ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26 @ 12:24:34

Vad fint att du öppnar dig.. var intressant att läsa ❤

Svar: Kul att du tyckte det var intressant! ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-26 @ 15:58:31
#9: Harriet

Så bra skrivet igen. Och verkligen fint att han väntade, det är äkta kärlek det<3

Svar: Tack så mycket Harriet!
Ja, han är helt underbar.
Det är äkta kärlek, verkligen!❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: