thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-08
17:31:17

Att vara känslig

Jag är en extremt känslig människa, och jag fullkomligt hatar att få okontrollerbara gråtattacker, men det händer ofta och minsta lilla sak kan utlösa det. När jag var yngre fick jag ofta höra att jag var väldigt jobbig på grund av mina tårar, och jag kunde gråta i timmar utan något stopp. Ibland tuppade jag till och med av och svimmade på grund av att jag blev så hysterisk.
Värsta av allt är att jag ibland inte ens vet varför jag börjar gråta.
Idag behövde någon som jag älskar bara höja rösten åt mig så brast det. Och hen själv förstod inte att hen gjort fel då denna person inte hade för avsikt att höja rösten överhuvudtaget.
Jag har naturligtvis i grund och botten förståelse för mina kaotiska känslor som jag får i dessa specifika situationer, och jag vet att min ptsd spelar stor roll i minst flyktkänslor och panik när detta händer, vissa saker klarar bara inte min sårbara hjärna av och den stänger alltså av vissa delar av mig själv då och förutsätter att jag kommer överleva ännu ett trauma.
Så, denna dagen är jag alltså väldigt känslig och jag hatar att vara det.
Kommentarer:
2018-02-08 @ 18:52:51
#1: Jennie

Känner igen mig så i det du skriver. Jag är och har alltid varit överkänslig och nära till tårar..

Svar: ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-09 @ 10:11:51
#2: Kamilla

Jobbigt att få gråtattacker utan att veta varför. Kram till dig.

Svar: Kram tillbaka ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-09 @ 11:12:50

Jag är också väldigt känslig :/

Svar: Det är jobbigt att vara känslig ibland. 😖
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-09 @ 11:32:33

Är ganska känslig själv, Ibland känner jag att det kan vara skönt att bara får gråta ut :)

Svar: Ja men ibland kan det vara jobbigt att vara känslig också. Men du har rätt, ibland skönt att bara få gråta ut liksom. Tack för din kommentar och tusen tack att du läser min blogg 😊
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-09 @ 20:12:12

Tack för att du delar med dig

Svar: Tack för att du läser och kommenterar ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-02-11 @ 00:02:03
#6: Lina

Åh jag har aldrig varit direkt känslig men hade nästan velat vilja vara det så man skulle kunna gråta ut ibland!

Svar: Ja visst är det skönt att få gråta ibland, men att vara känslig kan också vara väldigt jobbigt.
Tack för att du läser min blogg och kommenterar. ❤️
thewaytoahealthierme.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: