thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-04-29
06:06:52

Fy fan! (ÄCKLIGT INLÄGG!!!! 🤢)

Jag har skrivit och sedan slängt tre inlägg inom den här kategorin inatt.. eftersom jag skäms för att jag har det såhär. Innerst inne så vet jag ju naturligtvis att det inte är mitt fel och att jag absolut inte är ensam om att ha det såhär.. ändå, trots min autism, så har jag en spärr, precis som dom flesta andra att inte prata om sådana saker då det faktiskt ärett  väldigt tabubelagt ämne. Men om jag någonsin ska få det här underrättat så måste jag våga prata om det.
Jag pratar om en smärta som många lider av i tysthet, och inatt har jag gråtit floder för att jag har haft det så förbaskat jävla ont. Jag har alltså haft det såhär i flera års tid, men de senaste tre åren så har det eskalerat - jag får fruktansvärt ont varje gång som jag har gjort nummer två på toaletten och då är jag inte ens förstoppad. Jag bad till och med Gud att döda mig flertalet gånger eftersom jag hade så jävla ont och då tror jag inte ens att hen existerar..
Jag har länge länge haft förstoppning, något jag lidit av sen jag bara var några månader gammal, och jag har varit inlagd på sjukhus flera gånger på grund av det, men jag har aldrig haft det så som jag har det just nu och det är precis så jag har haft det i ungefär tre års tid, att det inte spelar någon roll om jag är helt normal i magen så får jag fortfarande ont varenda jävla gång. De som aldrig har varit med om det själv någon gång kommer aldrig att kunna säga att dom förstår, men dom kan iallafall försöka ha lite större empati än vad jag blivit bemött med. Jag skäms som sagt att prata om det, dessutom så hatar jag att vara jobbig för min omgivning, så för det mesta håller jag käften och säger det bara till dom som står mig allra närmast.. dom jag inte kan hålla det hemligt för..men jag tycker faktiskt att det inte borde vara så jävla tabubelagt som det är, för många med mig lider av det här och är precis lika tyst som jag är.. vi måste kunna söka hjälp och bli bemötta med en gnutta empati och förståelse för de här är en sak som gör en människa handikappad i slutändan.. seriöst asså.. jag vill verkligen slippa ha ont! 😭


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: