thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-04-28
22:56:22

Favorit Bok

Jag har redan rabblat upp favorit serie och film, men jag har inte skrivit ett skit om min favorit bok.. det kanske beror på att jag skäms lite över att jag faktiskt tycker om att läsa den bokserien..  Nu tänker väl dagens ungdomar: Twilight..? Svaret på den frågan är faktiskt nej, även om jag tycker om Twilight också såklart!
Nej, idag ska jag faktiskt skriva om en bokserie där jag kommer lägga all fokus på första boken då det är den jag verkligen har fastnat för. Och det tog mig faktiskt år att få tag i de här böckerna, jag hade upptäckt filmen som är baserad på första boken långt innan jag fick tag i själva boken och det beror helt enkelt på att bokhandeln inte längre sålede böckerna och inget närliggande bibliotek hade böckerna på lager.
Jag pratar naturligtvis om boken: Vindsträdgården, skriven av Virginia C. Andrews.

De fyra syskon - Cathy, Christopher och tvillingarna Carrie och Cory - har en lycklig barndom tills den dagen som deras pappa dör i en bilolycka. Då förändras allt och de tvingas hållas inlåsta på en vind medan deras mamma försöker ärva sin pappa och det enda kravet han har på det är att hon inte skaffat sig några barn. Men jakten på pengar gör henne girig och snart börjar hon undvika att komma upp för att hälsa på sina barn. Mormor kommer varje dag med en korg mat och barnen blir ivriga när dom, efter tre år på vinden, börjar få munkar..




Boken innehåller både mystik och sorg, glädje och hopp samt en väldigt tragiskt livsöde. Misshandel, religion, mobbning, mord, kärlek, sorg och incest innehåller den också. Mycket välskriven bok och jag rekommenderar den verkligen till dem som har smak för 80-tals romaner!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: