thewaytoahealthierme.blogg.se

2018-04-11
15:07:50

Ett saltigt tips från mig till dig

Jag är ju som sagt under Waran-behandling, jag äter dagligen blodförtunnande medicin för att undvika att få blodproppar. Och det här läkemedlet gör att jag lätt börjar blöda och jag blöder väldigt kraftigt vid menstruation. Jag har alltid tyckt att det är väldigt svårt att få bort just blodfläckar från kläder och då jag en tid använder mig av tygbindor så svor jag alltid över att fläckarna inte riktigt försvann och det spelade ingen roll om jag tvättade dem i 90 grader eller lade dom i vattenbad innan jag tvättade dom så var det ändå fläckar kvar. Jag försökte allt, jag till och med förstörde en dags användning när jag hällde i klorin i ren desperation i vattenbadet innan tvätt och det tålde inte dessa tygbindor så sömmarna i dom gick upp vilket ledde till att jag blev tvungen att slänga dom. Jag försökte ju såklart även de typiska sakerna vid fläckborttagning, så som vanish, skrubbsten och ättika utan någon som helst framgång. Det gjorde mig väldigt irriterad såklart. Men så tillslut hittade jag faktiskt något som fungerade!
Salt! Vanlig, hederlig bordssalt!
Hur jag kom på den geniala idén? Jag gjorde ren en silverring med hjälp av bordssalt och började naturligtvis undra om inte det skulle fungera på dessa envisa fläckar också som jag kämpat med sååå länge!? Så sagt och gjort så gjorde jag ett försök. ALLA fläckar försvann och bindorna blev som nya! Till och med de gamla, ingrodda fläckarna försvann!
Så det är mitt tips till dig. Har du en jobbig menstruation eller plötsligt börjar blöda näsblod.. använd salt vid nästa tvätt! Lägg i kallvatten med ungefär en till två matskedar salt och låt stå 12 timmar. Det fungerar verkligen!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: